Není snad již ani člověka, muže nebo ženy, mládence či slečny, aby něco na internetu někdy nehledali. Každý dle svého zájmu, a podle momentální potřeby. Každý z nich tedy musel napsat do vyhledávacího pole patřičný výraz a pak už jen kliknou na výsledek. Většinou na ten první, který je přímo nahoře. Tato pozice je všeobecně považována za exkluzívní a podle toho také vypadají tržby, jde li o web prodejní.
O přední pozice ve výsledcích vyhledávání vůbec plane boj, a to boj mezi SEO specialisty, nebo, chcete-li mezi SEO konzultanty. To jsou lidé, kteří ovládají tajemnou řeč internetu a pro laika zcela nepochopitelnou řeč, která se nazývá Search engine optimization. Což je výše uvedená zkratka. Česky nehezky se to dá vyložit jako optimalizace pro vyhledávače.
Takové SEO pro Shopify je jen jednou z kapitol velké knihy o prodeji zboží přes webové rozhraní. Pokud pomineme další důležité věci, které je třeba skoro neustále hlídat, jako například spamování či viry, je Seo jen jednou z nejdůležitějších věcí. Je to ono, které určuje pozici webových stránek po ukončení vyhledávání. Pokud web není ihned vidět, je někde něco špatně, a je jasné, že ten, kdo zde SEO hlídá někde zaspal, nebo vůbec emigroval někam na Mars, či tam, kde není internet. Web samotný se pak propadá níže a níže, až skončí v propadlišti dějin a jeho majitel si může jen rvát vlasy, pokud ovšem ještě nějaké na hlavě vůbec má.
SEO pro Shoptet je totéž jako výše uvedený. Stejná starost, stejná činnost, ale v některých věcech odlišná. Ovšem i zde sedí jen skuteční odborníci. Nějaký jouda by zde nevydržel ani jednu směnu. Ono je to totiž dosti znát, když se SEO konzultant začne flákat. V tomto případě je pak učiněn urychlený závěr a on je hnán bičem až k bráně pekelné, kde jej budou čerti píchat vidlemi do míst, která zde nemohu popsat.
Takže je skutečně nutnost mít správného SEO konzultanta.